AKTIVITI SEPANJANG CUTI SEM

 Seringkali kami pelajar JORDAN akan dilanda kebosanan saat cuti sem menjelma.
pelbagai aktiviti dirancang sepanjang cuti sem tapi,,,silapnya aku sebagai pelajar banyak membuat perkara yang lagha.menonton korea dah jadi kebiasaan bagi kami sepanjang cuti sem.sehingga kami bertukar-tukar hardisk utntuk copy story korea...begitulah kehidupan kami dibumi JORDAN.

Katakan "ISLAMIC STUDENTS" tapi hati kami masih lagi dijajah dengan perkara yang tidak berfaedah.Memang kami sering ditarbiah dengan USRAH kami tapi...
sering kali kami leka dengan hal dunia...cuti sem kali ni amat membosankan dan...
memboringkan...dan...kebuntuan...mencari apa yang sebenarnya aku inginkan dalam hidup aku...seringkali jadi perosalan dalam mindaku kenapa aku harus merasa "kesunyian" sedangkan aku ada ALLAH sentiasa...

Bila bersendirian aku akan menangis...
aku akan sering tertanya mengapa hati aku diuji...?
kenapa ALLAH biarkan aku rasa kesunyian...?
kemana hilangnya kawan-kawan aku...?
mengapa mereka tidak bersama aku disaat aku kehilangan harapan...?
mengapa orang yang aku 'sayang' sering tinggalkan aku...?
apa salah aku...?
~~~ALLAHUAKBAR~~~

Banyak sangat aku mengeluh...sehingga aku lupa...
setiap dugaan yang ALLAH beri itu sebagai pengubat duka aku...
inilah masanya untuk aku mencari kembali diri aku yang sebenar...
inilah masanya untuk aku bangkit semula dari angan-angan...
dan inilah juga masanya aku bersama ALLAH...

~TERIMA KASIH ALLAH ATAS UJIANMU~


No comments:

Post a Comment